איך בוחרים משרד עורכי דין לקניין רוחני?

תחום הקניין הרוחני מורכב ומאתגר הרבה יותר מתחום הקניין הפיזי, מאחר ובניגוד לבעלות על נכס פיזי כמו נדל"ן, ציוד או כלי רכב, גבולות הגזרה של הגנה על רעיון, עיצוב או אלמנט מוזיקלי, הרבה פחות מוחשיים וחד משמעיים. הזכויות על קניין רוחני עשויות לחצות גבולות גיאוגרפיים, לרוב הן יהיו מוגבלות בזמן, וככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, קל יותר להפר אותן, ע"י העתקה וחיקוי. בשל כל הסיבות האלו, כדי להגן על זכויות הקניין הרוחני שלכם, ולמצות את פוטנציאל הרווח הגלום בהן, חשוב מאוד שיהיה לצידכם משרד עורכי דין קניין רוחני מקצועי, בעל ההתמחות והניסיון המתאים. 

אז קבלו את המלצותינו ל- 5 פרמטרים שמומלץ לבדוק לפני שבוחרים משרד עורכי דין לקניין רוחני.  

כתובת אחת
לניהול הקניין הרוחני פנים רבות החל מרישום, פטנטים, מדגמים, זכויות יוצרים וסימני מסחר, דרך הגנה על נכסי הקניין הרוחני של הפירמה, תחזוקת הקניין הרוחני ועד לליטיגציית קנין רוחני בניהול תביעות, עריכת בדיקות נאותות וגיבוש הסכמי שימוש. לאור כל זאת חשוב לגבש אסטרטגיית קניין רוחני שתמקסם את הכנסות החברה ואת ההגנה על נכסיה. ולכן, ההמלצה היא לבחור משרד עורכי דין לקניין רוחני המסוגל להסתכל רוחבית על כל היבטי הקניין הרוחני של החברה, ולספק מעטפת שירותים המבטיחה מענה שלם מקצה לקצה, ובכל תחומי האמצאה.

בקיאות ומומחיות משפטית
נכסי הקניין הרוחני ובם:  פטנטים, סימני מסחר, עיצובים ומדגמים וכן יצירות אמנות כשירים, מחזות, צילומים ותמונות, תוכניות אדריכליות, ותכנים מוקלטים כפודקאסטים, מוגנים על ידי חוקים וסעיפים שונים לרבות חוק הפטנטים ופקודת הפטנטים והמדגמים, פקודת סימני מסחר, חוק זכות יוצרים, חוק המדגמים, חוק העיצובים וחוק עוולות מסחריות. לפיכך, דיני קניין רוחני הינם התמחות ספציפית ייחודית הדורשת גם בקיאות ספציפית בדינים ובעיקר – ניסיון רב שנים בתחום. 

ניסיון מוכח בפעילות בינלאומית
על מנת לעגן את זכויות הבעלות על פטנט, סימן מסחר, מדגם או עיצוב במדינות שונות, יש צורך בהגשת בקשות הרישום בכל מדינה בנפרד. עורכי פטנטים בעלי ניסיון מוכח בהגשות בקשות לרישום פטנטים בחו"ל, יוכלו להנחות אתכם באיזה מדינה כדאי להגיש בקשת רישום, ובאמצעות קשרי העבודה הבינלאומיים שלהם יסייעו לכם בעריכת הבקשה בהתאם לדגשים הרלבנטיים לאותה מדינה. יתרה מזו, בכדי להמשיך ולשמר את ההגנה על נכסי הקניין הרוחני שלכם, חשוב מאוד לקבל לווי מקצועי של עורכי דין קניין רוחני בעלי ניסיון בינלאומי בתחזוקה ובליטגציית קניין רוחני שידאגו לחדש את זכויותיכם במועד, עפ"י חוקי כל מדינה, ויוכלו לייצג אתכם בתביעות במקרים של הפרת זכויות קניין רוחני בארץ ובעולם.  

רקע מקצועי ומומחיות בתחום האמצאה
על מנת לרשום פטנט בתחום אמצאה מדעי או טכנולוגי הכרחי שלעורך הפטנטים תהיה התמחות מעמיקה בתחום הידע הזה, לרבות השכלה רלבנטית, וכן ניסיון מקצועי עשיר ברישום פטנטים בתחום. כמו כן, גם בליטיגצית (בעברית: הִתְדַּיְּנוּת) קניין רוחני  – השגות וערעורים על רישום פטנט, עיצוב או מדגם, טיפול בהפרות זכויות על יצירות מוזיקליות, בדיקת נאותות של נכסי קניין רוחני מתחום התוכנה ועוד, חשוב מאוד לבדוק את ניסיונו הספציפי של משרד עורכי הדין לקניין רוחני כמות הלקוחות, כמות הרישומים שערך, כמות התביעות בהן טיפל, וכמובן את הצלחותיו –  בתחום.  

וותק וניסיון 
הוותק והניסיון שמביא אתו צוות המשרד הם שיעשו את כל ההבדל ברמת ההגנה המסחרית שתהיה לכם. מצד עורכי הפטנטים הדבר יתבטא ביכולת לבחון את ההמצאה בהסתכלות רחבה וצופת פני עתיד, והמיומנות להתמודד עם התנגדויות והשגות שעלולות לעלות במהלך ההגשה. מצד עורכי הדין לקניין רוחני הוותק, הניסיון והמיומנות יבואו לידי ביטוי בלווי בעסקאות קניין רוחני בפיתוח מודלים של שימוש, ניהול מו"מ וניסוח ההסכמים, הערכות שווי ריאליות של נכסי קניין רוחני לקראת עסקאות, וכמובן בהתדיינות בתביעות הנוגעות להפרת קניין רוחני.    

כמשרד עורכי דין קניין רוחני מוביל לפירמת ד"ר מרק פרידמן מומחיות גבוהה וניסיון רב של מעל ל-30 שנה בייצוג של מעל ל- 8,000 לקוחות בארץ ובעולם, בכל תחומי הקניין הרוחני לרבות הגשה של מעל ל-3,000 פטנטים בארה"ב. לצד הבקיאות הרבה והמגוונת בכל עולמות התוכן הטכנולוגיים והמדעיים, והמיומנות הגבוהה בהתדיינות משפטית, צוות המשרד רכש ופיתח לאורך השנים גם הבנה מסחרית מעמיקה המשלימה את הבקיאות המשפטית, ומאפשרת לו לספק ערך מוסף ייחודי משמעותי בגיבוש אסטרטגיות ניהול ומסחור הקניין הרוחני.  

בכל שאלה בנושא קניין רוחני צרו עימנו קשר


*אין לראות באמור במאמר זה ובכלל באתר משום ייעוץ משפטי ואין לראות בדברים הכתובים בו משום תחליף לייעוץ משפטי פרטני אלא דעה אישית ו/או הסבר כללי בלבד. כמובן שאין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי פרטני מעו"ד

בכל שאלה בנושא זה צרו עימנו קשר

     

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.